Božič – predjed


23. december 2011, petek, recept 314, 315, 316, 317 in 318:

Za letošnje praznike sem si namislila predjed, ki mojih gostov ne bo preveč nasitila, bo pa igrala na njihove okušalne brbončice.😉 Nobenega kruha, samo čimbolj različna surova zelenjava in kar se le da različni namazi.

Vse namaze sem naredila že en dan prej, saj se šele čez nekaj ur razvijejo polni okusi. Zelenjavo sem narezala naslednji dan zjutraj in jo zavila v prozorno folijo za živila, tako da je sveža dočakala premiero.

KORENJEV NAMAZ S KURKUMO
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
½ kg korenja Korenje olupiš in ga narežeš na kose. V slani vodi ga skuhaš do mehkega, odcediš in ohladiš.   Ne pretiravam s kuhanjem, kakšnih 7, 8 minut zadostuje.
Kurkuma, česen – 1 strok, limonin sok – 1 žlica, mleta kumina – ½ žličke, sol, oljčno olje – 2 žlici Sončnično seme na ponvi na suho prepražiš. Toliko, da malce potemni – na manjšem ognju in občasno premešam ali pretresem.
Sončnično seme – 3 jedilne žlice Sončnično seme in česen v multipraktiku zmiksaš, da se zdrobi. Dodaš korenje, kurkumo, sol,  oljčno olje in kumino ter vse skupaj zmiksaš v gladko maso. Nastane lep, zelo dober oranžen namaz.🙂
FIŽOLOVO ČESNOV NAMAZ – AIOLI
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Konzerva belega fižola Fižol, limonin sok, poper in sol v multipraktiku zmešaš do gladkega. Ja, izjemno preprost recept.🙂 Videti je kot pravi grški aioli – česnova majoneza.
6 strokov česna, sok ½ limone, sol, poper, oljčno olje – 4 žlice Na oljčnem olju malce segreješ nasekljan česen, da izgubi ostrino. Primešaš masi in še malo pomiksaš. Lahko že takoj dodam česen in olje brez gretja. Tako bo namaz imel močnejši česnov okus in bo rahlo pekel.
NAMAZ IZ TOFUJA IN KALAMATA OLIV
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
2 zavitka tofuja Na oljčnem  olju prepražiš nasekljano čebulo, da postekleni. Dodaš nasekljan česen in poper, ter na hitro popražiš, da zadiši. Čebulo pražim kakšnih 5 minut, skupaj s česnom pa še kakšno minuto.
1 konzerva kalamata oliv Razkoščičiš olive in jih dodaš skupaj rdečim vinom in origanom. Pokuhaš, da vino na pol izpari. Pustiš, da se ohladi. Za ta recept sem vzela kar Šparove kalamata olive v kisu.
Čebula, 4 stroki česna, oljčno olje, origano, poper, rdeče vino – 1 dl V multipraktiku zmešaš tofu z olivno maso do gladkega. Če hočem vidne koščke oliv, tofu najprej posebej zmiksam in mu šele nato dodam olive ter na hitro zmiksam.
NAMAZ IZ FIŽOLA, OREHOV IN ŠAMPINJONOV
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Konzerva belega fižola Na oljčnem  olju prepražiš nasekljano čebulo, da postekleni. Dodaš nasekljan česen, timijan, gorčico, sol in poper, ter na hitro popražiš, da zadiši. Timijan ima sicer močan okus, a ta recept ga prenese – vsaj 2 poštena ščepca.
Mleti orehi – 100g Dodaš očiščene in narezane šampinjone in jih pražiš do mehkega, kakšnih 10 minut. Pustiš, da se ohladi. Šampinjoni se bodo najprej pražili, potem pa bodo spustili tekočino. Kuham toliko časa, da vsa tekočina povre.
Čebula, 4 stroki česna, oljčno olje, sol, poper, timijan, gorčica, balzamični kis, jušna osnova Mlete orehe na počasnem ognju malce prepražiš. Ohladiš. Vzela sem Šparove mlete orehe, ½ vrečke.
½ kg šampinjonov V multipraktiku zmiksaš gobjo maso in orehe. Če je suho, počasi dodajaš jušno osnovo. Nastati mora gosta pasta.
NAMAZ IZ FIŽOLA, MANDLJEV IN SUHIH PARADIŽNIKOV
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Konzerva belega fižola Suhe paradižnike preliješ z vrelo vodo in jih pokrite pustiš kakšne pol ure nabrekati. Vzela sem navadne suhe paradižnike, ki jih prodajajo v Mercatorju. Ne tiste v olju, samo posušene, ki jih prodajajo v vrečkah po 250g.
Suhi paradižniki – 100 g Fižol odcediš in ga v multipraktiku zmiksaš skupaj z odcejenimi paradižniki, mletimi mandlji, česnom, oljčnim oljem in poprom. Bel fižol ne vpliva na barvo namaza.😉 Vzela sem Šparove mlete mandlje.
2 stroka česna, oljčno olje – 4 žlice, sol, poper, limonin sok – 2 žlici Če je masa pregosta, dodaš malce vode, v kateri so se namakali paradižniki. Nabrekle paradižnike polovim iz vode z vilicami, tako da mi voda še ostane.
Mleti mandlji – 100g Poskusiš in po potrebi dosoliš ter še malo premešaš. Ker so suhi paradižniki zelo slani, dosoljevanje velikokrat niti ni potrebno.

Od zelenjave sem pripravila:

–        korenje, narezano na palčke

–        stebelno zeleno

–        mlado kolerabico, narezano na podolgovate ploščice

–        rumeno kolerabo, narezano na ploščice

–        gomolj sladkega janeža, razlistanega in narezanega na podolgovate kose.

Zraven sem dodala še tofujevo solato s šparglji

This entry was posted in jedilnik za vsak dan, slavnostni jedilnik, za zabave, zajtrk and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Božič – predjed

  1. matjazsi says:

    Fantastično! Ne morem prehvaliti, res… Morda tudi zato, ker sem odvisnik od fižola🙂

  2. Marko Einfalt says:

    Neveganski kolegi so mi rekli, naj naredim vegansko novoletno večerjo. Za predjed sem uporabil tele namaze in moram povedati, da so super. Hvala🙂

  3. Aja, pozno ponoči, pa smo naredili še tiste sendviče iz sejatana, paprike in bučk. Enostavno, hitro in super dobro🙂 Lp

    • mojč says:

      Juhu, da ti je novoletna večerja tako dobro ratala!
      Jaz imam vedno še posebno veselje, kadar nevegani cmokajo in hvalijo.😀

Leave a Reply

