Božič – glavna jed


24. december 2011, sobota, recept 319, 320, 321, 322, 323 in 324:

Z vsaj tremi, štirimi različnimi solatami a brez nasitljivih prilog, da ostane prostor še za sladico.😉

  

MALANCANOVI ZAVITKI S TOFUJEM, ŠPINAČO IN PINIJAMI
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
1 velik malancan (jajčevec) Jajčevec vzdolžno narežeš na približno 3 mm rezine.   Kupila sem največji malancan, kar sem jih našla, da je tole rezanje čim lažje.
Sveža špinača Pomočiš v panado (recept spodaj) in položiš na peki papir. Pošpricaš z oljem in v pečici na 180°C zapečeš do zlatorumene barve – približno 25 minut. Pustiš, da se ohladi, vsaj 10 minut. Malancane bi lahko tudi odgrenila (močno posolila in pustila, da spustijo sok), a sem ocenila, da ni potrebe. Rezine sem pekla v dveh pekačih na različnih višinah in sem pekače po približno polovičnem času peke zamenjala, da so se vse rezine lepo zapekle (brez obračanja rezin). Olje imam po novem kar v šprici za rože (ideja – kot tudi ta recept – od veganske carice Ise), da se olje lepo razporedi.
Veganska ricotta (recept spodaj) Na dno globjega pekača razporediš paradižnikovo omako. Na vsako rezino jajčevca položiš en velik špinačni list in dve žlici ricotte. Potreseš z nekaj prepraženimi pinijami in zaviješ. Tole je preprosto narediti. Malancan obrnem proti sebi z ožjim delom. Ricotto razporedim le na približno 2/3 ožjega dela malancana in potem zvijam stran od sebe. Simpl kt pasulj!😉
Paradižnikova omaka (recept spodaj) Zvitke polagaš enega zraven drugega v pekač na paradižnikovo omako. Preliješ s preostankom omake, potreseš s pinijami in zapečeš v pečici na 180°C. Če delam sproti, je dovolj 20 minut, če pa pripravljam vnaprej in se je vse skupaj vmes ohladilo, podaljšam čas na 30 minut.
VEGANSKA PANADA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Gustin – 5 zvrhanih žlic Na globokem krožniku ali v plitvi skledi zmešaš gustin s hladno vodo (2,5 dl). Posoda naj bo tako široka, da lahko vanjo potopim rezino jajčevca.
Krušne drobtine Na drugem krožniku zmešam skupaj krušne drobtine, timijan, origano, baziliko in gomasio. Za dobro mero sem dodala še nekaj pinjol, ki pa so se malce slabše prijemale.
Timijan, origano, bazilika, gomasio Suhe rezine malancanov (če jih odgrenjuješ, jih opereš in obrišeš) namočiš v gustin in v drobtine. Recept za gomasio je tukaj. Gomasio je slan, tako da ni potrebno dodajat soli. Rezine naj bodo z obeh strani dobro prekrite z drobtinami.
PARADIŽNIKOVA OMAKA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
2 konzervi narezanih paradižnikov Na oljčnem  olju na hitro prepražiš nasekljan česen. Samo za ta recept sta dovolj 2 konzervi, a sem isto omako uporabila tudi za zelenjavo, zato sem delala s tremi konzervami eko bio paradižnika iz Špara – njihova Vital znamka.
6 strokov česna, oljčno olje, timijan, origano, sol, poper Dodaš paradižnik, timijan, origano, sol in poper ter na majhnem ognju ob občasnem mešanju kuhaš 15 minut, da malce povre. Malo pred koncem kuhanja sem dodala ostanek začinjenih drobtin od panade (reciklaža rules! :)), da sem paradižnikovo omako zgostila. Ni potrebno kuhati, saj se drobtine napijejo in zgostijo omako.
VEGANSKA RICOTTA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
2 zavitka tofuja – 400g V skledo nadrobiš tofu in dodaš nasekljan česen, nasekljan peteršilj, sol, poper in limonin sok. Z baziliko je ricotta mnogo boljša, a je žal nisem uspela dobiti. Suha bazilika ni primerna, ker praktično nima okusa.😦
Limonin sok – 1 limona, svež peteršilj (ali sveža bazilika), česen – 1 strok, sol, poper, oljčno olje Z rokami vse skupaj dobro premešaš in med prsti drobiš tofu. Ne preveč, da se ohranijo skupki tofuja – konsistenca ricotte😉
Kvasni kosmiči – 4 žlice Dodaš olje in kvasne kosmiče ter z žlico še 1x premešaš. Lahko tudi z rokami, a se lepi.
ROMANESCO NA RDEČI OMAKI
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Romanesco Na sopari skuhaš romanesco do al dente. V čimglobjo posodo sem nalila približno 5 sm vode, jo solila, potem pa pokrila z globoko ponvijo, da sem dobila »parilnik«. Brez odvečnega odkrivanja sem kuhala kakšnih 15 minut.
Paradižnikova omaka Paradižnikovo omako razporediš na krožnik in nanjo položiš kuhan romanesco. Božič je rdeče-zelen, ne?😉.
ŠPINAČNA SOLATA S SUHIMI PARADIŽNIKI
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Sveža špinača Svežo špinači potrgaš peclje in jo opereš. Za malancanove zvitke sem porabila le nekaj listkov špinače, ostalo pa v tej solati.
Suhi paradižniki, jabolčni kis, oljčno olje, sol Pradižnike narežeš na trakove in jih potreseš čez špinačne listke. Preliješ z mešanico olja, soli in jabolčnega kisa. Če imam paradižnike že vložene v olju, uporabim kar isto olje. Če imam nevložene paradižnike, jih najprej prelijem z vrelo vodo, pustim malo namakati, odcedim in mariniram v mešanici kisa, olja in soli do uporabe.

Vso odvečno zelenjavo sem sproti čistila in nalagala v velik lonec za juho (skrajne dele malancanov, paprike od okraskov, zunanje liste romanesca, listje stebelne zelene, stebla peteršilja, itd.). Ko se en dan preveč naješ, je naslednji dan preprosta juha izjemno dobrodošla!😉

This entry was posted in jedilnik za vsak dan, slavnostni jedilnik, solata and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

