Trufli


17. maj 2011, torek, dan 375, recept 296 in 297:

Trufli imajo svoje ime po obliki, čeprav so – roko na srce – pravzaprav brez nje.🙂 Ja, tartufi po slovensko, a se je za sladico bolj prijelo angleško ime, truffle. 

V tem konkretnem receptu se mi je strašansko mudilo, tako da sem obliko malo pogoljufala in naredila plast še z marcipanom. Trufli bi bili samo čokoladni del, dobro ohlajen (2-3 ure v hladilniku), oblikovan v kupčke in poprašen s kakavom ali mletimi lešniki, mandlji, itd.

    

ČOKOLADNI TRUFLI
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Čokolada v prahu – 200 g Kakav – 100 g 1. Čokolado v prahu, kakav in kokosovo mast ali margarino v vodni kopeli razpustiš. Čokolada v prahu (Gorenjka) je že sladka, tako da ne dodajam nobenega sladkorja. Vodno kopel sem sicer že opisala, a za pozabljivčke, je tule še enkrat – v večji posodi počasi vre voda, vanjo vstaviš nekoliko manjšo posodo s čokolado.
Kokosova mast ali margarina – 1 jušna žlica 2. Sproti dodajaš liker in segrevaš, da večina alkohola izpari. Jaz sem vzela kar domač Bailey’s. Dodala sem ga krepko količino, kakšnih 1,5 dl.
Liker po okusu 3. odstaviš od ognja in pustiš, da se rahlo ohladi. Oblikuješ trufle. Z vseh strani dobro poprašeni trufli se lepo zložijo na krožnik, lahko pa jih položim tudi v majhne papirnate košarice. S tem se malo zamudim, a je zelo lepo videti.
MARCIPAN
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Mleti mandlji – 200 g 1. Mlete mandlje še dodatno miksaš, da dobiš čimmanjše delce. Mandlji vsebujejo kar precej maščobe, tako da se začnejo delci sprijemati. To ni nič hudega, le na mikser je treba pazit, da ne pregori. Raje torej večkrat in po malem, kot vse naenkrat.
Trsni sladkor – 6 žlic 2. V vrelo vodo vsipaš sladkor in sol ter oboje  med mešanjem stopiš. Za bel marcipan bi vzela olupljene mlete mandlje in bel sladkor. Neolupljeni mandlji in trsni sladkor naredita maso svetlo rjavkasto.
Limonina in pomarančna lupinica v prahu, ščep soli 3. Dodaš zmiksane mandlje, začimbe in dobro razmešaš, da se razpustijo vse kepice. Brez panike, kepice se bodo ob mešanju lepo razpustile. Pomaga, če jih mešam tako, da jih strem ob steni posode.
1,5 dl vrele vode 4. Ob stalnem mešanju kuhaš do želene gostote mase. Odstaviš in ohladiš. Tole traja kakšnih 5 minut. Masa se začne gostiti in na robovih spreminjati barvo (postaja svetlejša). Treba je pridno mešati, da se ne prismodi. Po želji lahko tule vmešam še aromo grenkih mandljev. Lepo diši, je pa seveda umetna aroma.

Marcipan lahko shranjujem v hladilniku, zavitega v prozorno folijo. Preden iz njega kaj oblikujem, ga pustim kakšne pol ure, da se na sobni temperaturi ogreje, nakar ga še dobro premesim z rokami, da postane spet voljan.

Kako sem naredila plasti:

–        Še toplo čokoladno kremo sem na tanko razporedila (pravzaprav kar polila, saj je topla še gosto tekoča) po kovinskem pekaču in vse skupaj potisnila v zmrzovalnik.

–        Medtem, ko se je hladilo, sem naredila marcipanovo maso in jo tudi malce ohladila. Razporedila sem jo po shlajeni čokoladi.

–        Čez sem razporedila še drugo polovico čokoladne kreme in vse skupaj potresla z mletimi mandlji.

–        V zmrzovalniku sem pustila, da se je dodobra ohladilo (in medtem uredila nujne stvari)

–        Z lopatko sem razrezala vse skupaj na majhne kvadratke, ki sem jih tudi s spodnjega dela pomočila v mlete mandlje, da se niso lepili.

This entry was posted in sladice and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Trufli

  1. TheKathy8 says:

    Mmmm😉

  2. TheKathy8 says:

    Uau, tale recept je res dober🙂 Problem je le, ker jih potem kar ne moreš nehati jesti😛

  3. TheKathy8 says:

    V redu mi je šlo pa tudi precej lepi so nastali🙂 Zdaj pa razmišljam, da bi naslednjič uporabila še kakšen drug liker in malo eksperimentirala😉 Najraje bi kar mentolov liker, samo v trgovini ga moram najti🙂

Leave a Reply

