Lepotica


24. april 2011, nedelja, dan 352, recept 289:

Aja? V potici morajo nujno, obvezno, vsekakor biti jajca? In to kar precej njih? Hmmm…

 

PEHTRANOVA POTICA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Moka TESTO:1. Kvas razmešaš v topli vodi skupaj z žličko sladkorja. Na toplem pustiš da vzhaja. Vzela sem svež kvas, deluje pa seveda tudi s suhim, ki bi ga samo primešala moki.
Kvas  2. V moko zmešaš limonino lupinico, nekaj kurkume, sladkor in vanilijev sladkor. V sredo narediš jamico in vanjo vliješ vzhajan kvas. Limonino lupinico sem tokrat dodala iz vrečke – bio limonina lupinica. Lahko bi jo tudi nastrgala z bio limon. Navadne limone niso uporabne. Njihova lupina je grenka, ker so pomočene v strupke, da dalj trajajo.Kurkuma je tule za »jajčno« barvo. Z njo ne pretiravam, da kakšnega jedca ne zagrabi skrb za holesterol😉
Limonina lupinica, rum, vanilijev sladkor – burbonska vanilija (2 vrečki) 3. Rahlo posoliš, dodaš rum, 2 žlici olja in toliko tople vode, da lahko zamešiš mehko testo. Če bo testo vsebovalo preveč moke, se bo sicer lažje delalo, a potica bo prečvrsta, bolj podobna kruhu kot potici. Torej: toliko moke, da se ravno neha lepit na prste ali skledo.
Sol, kurkuma, olje 4. Z zavitimi metlicami mešalca stepaš testo toliko časa, da se začnejo delat mehurji. Ja, ta faza je pomembna. Z mojo babico sva tole delali skupaj, na roke. Malo je z ogromno kuhalnico »tolkla« ena in malo druga – veliko ona in malo jaz.😉
Tofu (3 zavitki) 5. Pokriješ s svežo kuhinjsko krpo in na toplem pustiš vzhajati do dvojne količine. Tole kar traja, približno eno uro. Malo lahko vse skupaj pospešim tako, da skledo s testom postavim v večjo skledo s toplo vodo.
Jabolčni kis NADEV:1. Tofu, smetano, rum, vanilijev sladkor, sladkor in pecilni prašek gladko razmešaš v multipraktiku. Masi na koncu dodaš nekaj kisa. Tofu postane z dodatkom dobrega jabolčnega kisa veliko bolj sočen in bolj podoben kakšni skuti. Pecilni prašek maso med peko razrahlja.
Pecilni prašek 2. Pehtran opereš, na kuhinjski krpi osušiš in osmukaš. Listke grobo nasekljaš in jih dodaš masi. Tale pehtran je domač!🙂 Letos sem ga prvič zares uporabila, saj sem ga prvič pravi čas porezala. Prejšnja leta sem ga pustila preveč zrast, potem je imel pa prav bljakast okus.😦 Torej, za take zeliščne nevedneže, kot sem jaz – pehtran je pravi za uporabo, ko je visok ene 25-30 cm.🙂
Pehtran POTICA:1. Manjšo rjuho ali večji prtič razprostreš po mizi in ga pomokaš.
Rjavi sladkor 2. Vzhajano testo še enkrat dobro premesiš ali stepeš.
Veganska smetana 3. Testo zvrneš na pomokano površino in ga enakomerno razvaljaš na približno 1 cm. Namažeš ga z nadevom in zviješ. Okej, tule nastopijo različne »šole«. Eni razvaljajo na tanjše in ko potem to zvijejo s tem naredijo več plasti nadeva in testa. Tudi zvija se lahko različno – ali vse v eni smeri ali pa do polovice navznoter in potem še od druge strani do polovice navznoter (pri debelejši plasti nadeva je ta način uspešnejši).
Margarina ali kokosova mast za pekač 4. Štručko s pomočjo prtiča zvrneš v pomaščen in pomokan pekač. Konce testa spodvihaš ali odrežeš. Pri nas so »krajčki« cenjeni in testo zato samo spodviham.
  5. V predogreti pečici (200°C) najprej pečeš 10 minut, nato pa temperaturo znižaš na 180°C in pečeš še približno 45 minut. Potica je pečena, kadar votlo zadoni, ko po njej potrkam. Pekač zvrnem na desko in malo počakam, da se pod obodom nabere kondenz. Potica potem kar sama zdrkne ven.😉 Kadar mi moji punci tega ne preprečita (ne marata), potico še vročo posipam s sladkorjem v prahu.

Ekola, pa je. Velikonočna veganska pehtranovka! Čeprav imajo jajca pri peki res veliko vlog v enem (rahljajo, vežejo, barvajo) gre tudi drugače. Pa še zabavno je!🙂

This entry was posted in sladice, slavnostni jedilnik and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Lepotica

  1. Lainy says:

    Veganske potičke vedno zmagajo! Sem jih zadnjič opazovala v Zrno do zrna. Lepe ni kaj, a cena te vrže! Če me spomin ne vara- 17 ali 18 evrčkov za kilo, pa saj niso iz zlata, madona😛
    Skratka to veliko noč je nisem imela. Se jo je mami sklenila narediti in seveda pozabila, da mandljev ne prenesem v takšni količini. Tako, da mandljeva potička, sicer lepa za pogled, pa dobra seveda tudi, ni našla pot k meni🙂
    Aja, za rahlanje- naslednjič mogoče ne bi bilo slabo v testo zmiksati kakšno banano ali pa nekaj žlič kokosove moke, samo potem je seveda odvisno, koliko bi vzhajalo. Vem, ko sem delala sicer mafine na tak način, da so bili sočni in rahli. Ali pa vzhajano potičko preden potisneš v pečico premažen s kakšno sojino smetano. Ne vem, zgolj predlogi🙂
    Lp

  2. mojč says:

    Uuu, 17 ali 18 evrčkov za kilo?!? Bogato, ni kaj!😦
    Pa res, ja, banana zna lepo razrahljati. Hvala, ker si me spomnila.🙂 Kokos sicer tudi, a ga moja hči ne mara, pa ga zato – kjer je kolikortoliko šans, da bo ona kje zraven – raje izpustim.
    Mimogrede, za mafine pa lahko kdaj probaš tudi naribana jabolka – dajo sočnost, rahljajo in ne osladkajo preveč. Bogve, zakaj se pri potički nisem spomnila vsaj nanje?🙂 Eh, saj bodo še šanse. Mojim je bila tale tako všeč, da me že nagovarjajo za reprizo, pa bom takrat sprobala tele predloge in mogoče še kakšno novo idejo.
    A ni vegansko kuhanje fajn? Moraš biti skrajno kreativen in jaz v tem fenomenalno uživam!😀🙂

  3. Tjasa says:

    super recept🙂 moram sprobat ob prvi priliki🙂

  4. zdenko says:

    ne vem če po dveh letih še bereš.
    kje so količine za pripravo testa?
    lp zdenko

Leave a Reply

