Moja muza se muza


8. januar 2011, sobota, dan 246, recept 258 in 259:

Včeraj sem dobila mail, ki je pobožal moj kuharski ego, da je zrasel do neslutenih višav!😉 Začel se je takole: Draga, ti boš ziher vedela, kako se skuha amarant. Kupila sem ga, ker je bojda jako zdrav in sploh fajn, zdaj pa brskam za recepti, pa pretežno vsi trdijo, da je to bljak in se ne skuha. Please, postopek🙂

Ekola, muza Lilč me je navdahnila in sem že v akciji!🙂😀

Okej, osnovno, kar je treba paziti pri amarantu (slovensko ime je ščir – brrr, kako grdo ime :() je, da ga ne prekuhamo. Torej, ja, skuha se prav lepo in to veliko prej, kot pričakujemo. Pojma nimam, zakaj na vrečki amaranta znamke Biotop piše recept, kjer naj bi amarant najprej prepražili, nato ga  45 minut posebej kuhali in nato še 10 minut skupaj z zelenjavo. Amarant ob predolgem kuhanju postane res bljak, gumast. Po 18 – 20 minutah kuhanja pa je rahel, rahlo lepljiv kot recimo kaša ali okrogel riž in z nežnim okusom mlade koruze.

AMARANT S POROM, ŠPINAČO IN GOBAMI
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Amarant 1.  Amarant na počasnem ognju kuhaš 20 minut v 2,5x količini jušne osnove. Za slane jedi amarant skuham v jušni osnovi (lahko kocka), za sladke pa že pri kuhanju dodam cimetovo palčko, kakšno zrno kardamoma in/ali nekaj vanilije.
Por, česen 2. Na oljčnem olju prepražiš nalistane gobe, na kolobarčke narezan por in nasekljan česen. Tudi gobe so lahko zmrznjene. Lilč, tele so bile tvoje.😉
Špinača – zmrznjena 3. Dodaš zmrznjeno špinačo in nekaj tamarija ter pokriješ, da se špinača na sopari odtali. Vseeno je ali je špinača nasekljana ali zmiksana.
Gobe 4. Začiniš z veliko peteršilja in origana, nekaj bazilike in malo rožmarina. Gobe in špinača so so spustile sok, tako da mi ni treba nič dodatno zalivat.
Jušna osnova, oljčno olje 5. Na šibkem ognju skuhaš do mehkega. Zmešaš s kuhanim amarantom. Preden zmešam z amarantom malo pojačam ogenj, tako da vsa tekočina povre.
Peteršilj, tamari, origano, bazilika, rožmarin 6. Na krožniku potreseš s praženim amarantom. Ali pa s praženimi drobtinami, za tiste, ki imajo to raje.
PRAŽEN AMARANT
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Amarant 1.  Na šibkem ognju razpustiš kokosovo mast. Lahko je tudi olje, a naj bo kakšno nevtralnega okusa.
Kokosova mast 2. Rahlo posoliš in dodaš zrna amaranta. Toliko, da se vsa zrna namastijo. Ja, nekuhana zrna, »surova«.
Sol 3. Počasi ob mešanju pražiš, da vsa zrnca popokajo. Zrnca pokajo in pravzaprav nastanejo nekakšne kokice, a so tako mikroskopsko majhne, da ni omembe vredno. Pražen amarant ima – kot večina praženih zrn – dober okus, a malce nenavadno strukturo. Eni ga imamo radi, drugi pa pravijo, da je »malce peskast« pod zobmi.

Lilč, ena insajderska info zate: Izi je full pohvalil!😉

 

This entry was posted in jedilnik za vsak dan and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Moja muza se muza

  1. vasantika says:

    To sem rabila! Amarant sem pripravila samo enkrat, in takrat je bilo, kot da bi pesek jedla. Sem se mu kar malo izogibala in počasi je lezel vedno globlje v omaro😦 Se mi kar smili😦 Bom poskusila na tvoj način, pa upam da bo🙂

  2. mojč says:

    Ja, le poskusi manj kuhati, je veliko boljše. Sicer pa, če sem popolnoma iskrena, je amarant tudi pri meni bolj na dnu zaželenih jedi. Saj ni slab, a je veliko drugih žit, ki jih imam raje.

    Ne vem, če si videla, nekje sem te vprašala kje si dobila jedilni kvas v kosmičih. Jaz ga namreč še nisem zasledila, res pa je, da že nekaj časa nisem po njem povpraševala. V Kalčku?

    • vasantika says:

      Tale WP nič ne opozori na odgovore:/ zato nisem videla tvojega vprašanja, imaš odgovor tam pod sirčki🙂
      Sicer je bil pa amarant kar fin na tale način pripravljen!

Leave a Reply

