Krčkanje


29.december 2010, sreda, dan 236, recept 255:

A ni super, da obstoja jed, ki jo lahko skuhaš v velikih količinah, je odličnega okusa in s pogrevanjem postaja samo boljša in boljša? Ja, seveda, sarme!🙂

SARME
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Kislo zelje – glave 1.  sojine koščke preliješ s tamarijem in vročo vodo. Pustiš, da se napijejo. Sojinih koščkov sem vzela kar veliko. Ko so nabreknili, jih je bilo za tričetrt sklede.
Kislo zelje 2. Bučna in sončnična semena grobo zmelješ v multipraktiku in jih dodaš sojinim koščkom. Vsaj nekateri koščki naj ne bodo popolnoma zmleti.
Sojini koščki – mali 3. Čebulo nasekljaš in jo skupaj z nasekljanim česnom na vročem olju prepražiš do svetlo rjave barve. Predeneš v veliko skledo, kjer boš zmešala nadev. Čebula tako malce spremeni okus, seveda pa se ne sme zažgati.😉
Bučna semena – 150g 4. Nabrekle sojine koščke in mleta semena prepražiš na malo olja. Predeneš v skledo. Ni treba dolgo pražiti, le toliko, da nekateri deli sojinih koščkov dobijo skorjico in nekatera semena spremenijo barvo in s tem okus.
Sončnična semena 200g 5. Zeleno in korenje naribaš ali zmelješ v multipraktiku. Predeneš v skledo. Vzela sem 4 korenčke in en velik kos gomoljne zelene.
Riž – 500g 6. V skledo z nadevom dodaš surov riž in vse skupaj dobro premešaš. Nadev mora biti toliko vlažen, da ko ga stisneš skupaj, ne razpada.
Čebula – 1 kg 7. Na dno velikega nizkega lonca razporediš plast naribanega kislega zelja. Nanj razporediš lovorjeve liste. Plast naj bo debela vsaj kakšen centimeter. Jaz na dno razporedim kar cel kg zelja, res pa je, da imam zeeeloooo velik lonec.
Česen – 1 glavica 8. Zeljni glavi izrežeš kocen. Posamezne liste odviješ z glave in stanjšaš osrednjo debelo žilo. Žilo stanjšam tako, da je malce debelejša od lista, ne sme pa imeti lukenj. Če bi žilo popolnoma izrezala, bi težje zavijala sarme.
Lovor – 10 listov 9. List si položiš v dlan, nanj daš žlico nadeva, rahlo stisneš in zaviješ v list. Sarme zlagaš tesno eno zraven druge. Pri sarmah je najbolje, da imaš največ dve plasti, sicer se ti pri kasnejšem pregrevanju rade primejo na dno.
Ostra mleta rdeča paprika – 1 žlička 10. na oljčnem olju na hitro prepražiš ostro in sladko rdečo papriko, da spustita barvo. Zaliješ z vročo vodo in s tem zaliješ sarme. Letos se je vse skupaj izšlo do številke 47, ko mi je zmanjkalo nadeva.😉 Ja, 47 sarm!🙂
Sladka mleta rdeča paprika – 5 žličk 11. Do vrha zaliješ z zeljnico, tako da so vse sarme čimbolj pokrite. Pri zeljnici je treba paziti, da ni preslano in prekislo. Mi imamo radi, da so sarme na bolj slano-kisli strani, zato jo dodam kar liter, liter in pol.
Zelena, korenje 12. Na majhnem ognju jih počasi kuhaš ali pa v vroči pečici na 150°C pečeš približno 3 ure. Po potrebi dolivaš vodo. Sarme so boljše, če brbotajo na nižji temperaturi dalj časa.  Da ostanejo pokrite s tekočino, nanje poveznem en velik plitek krožnik.
Oljčno olje, tamari, moka 13. Ob koncu kuhanja/pečenja preveriš okus in koliko imajo še tekočine. Na vročem olju na hitro popražiš nekaj moke (lahko dodaš tudi še nekaj paprike, če ni dovolj barve) in jo zaliješ z vodo, da se razpusti. Dodaš sarmam in jih še malo pokuhaš. Sarm se seveda ne da mešati, zato lonec primem za ročaje in ga hitro stresam levo-desno, da se prežganje enakomerneje razporedi. Podobno stresam tudi, če sarme kuham, da se ne primejo na dno.

Sarmam lahko dodaš tudi dimljen tofu. Pri nas nekateri tega nimajo radi, pa ga zato ne dodajam.

Pogrevajo se pa tako, da jih ponovno zaliješ z vodo in zeljnico, potem pa jih na šibkem ognju ali v pečici kakšnih 45 minut do ene ure počasi segrevaš. Sarme moraš pustiti brbotati ali – bolj avtentično – krčkati.🙂

This entry was posted in jedilnik za vsak dan, slavnostni jedilnik and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Krčkanje

  1. TheKathy8 says:

    Mmm, sarmeee😀 to je pa kot nalašč za zimske dni😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s