Božična večerja 2/3


24.december 2010, petek, dan 231, recept 241, 242, 243 in 244:

Ob uživanju v filmu Julie & Julia sem se naposlušala mikavnega izraza beef bourguignon. Ekola, tole so pa mushrooms bourguignon🙂 Izgovori se borinjon – najbolj avtentično se sliši, kadar mi uspe malce pogrkovati in ponosljati zraven😉

ŠTRUCA IZ MANDLJEV, ZELENE IN PORA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Mandlji – 400 g 1.  V veliki ponvi z visokim robom razgreješ malo oljčnega olja. Na hitro popražiš na kolesca narezan por in na koščke nasekljana stebla zelene. Stebelna zelena ima nežnejši okus kot gomoljna. Nasekljam jo skupaj z listi.
Stebelna zelena – 3 stebla 2. Dodaš nasekljane mandlje, kruhove kocke, z nekaj vode razmešan miso in kvasov ekstrakt, mešanico začimb, sol in poper. Včasih se je dobilo samo Vegeto, danes pa obstoja cela paleta najrazličnejših mešanic, juhu! :)   Danes sem vzela NoMu Rub One-for-all, ki ga prodajajo v 1001 dar (ja, ljubeznivo sem spregledala vse njihove ultra mesne nasvete za uporabo ;))
Por – 1 večji ali 2 manjša 3. Dodaš vino in pokuhaš še toliko, da se segreje. Dodaš moko in razmešaš. Prejšnji večer sem razrezala nekaj kruha na kockice in jih razprostrla po velikem krožniku, da so se osušile. Ja, lahko bi uporabila tudi drobtine, le struktura bi bila drugačna, bolj kompaktna, kar pa je tudi okej.
Kruhove kockice 4. Pekač za štruco namastiš in ga poprašiš bodisi z moko bodisi z mletimi mandlji. To je samo zato, da jo pečeno lažje zvrnem iz pekača.
Vino 5. Polovico mase nadevaš v pekač in jo z žlico močno potlačiš. Tale nadev je povsem praznična zadeva, da štruca postane bolj posebna😉 Lahko ga tudi spustim, saj je masa izredno okusna že sama po sebi.
Mešanica začimb, sol, poper, miso, kvasov ekstrakt 6. dodaš plast nadeva, ponovno potlačiš, na vrh razporediš drugo polovico mase in znova potlačiš. Sem omenila, da je treba močno potlačit? 😉😀
Moka – 4 jušne žlice 7. na 200°C pečeš približno eno uro.
Oljčno olje 6. Počakaš, da se malce ohladi, nakar pekač preobrneš in streseš štruco na servirni krožnik. Več moke in bolj drobno sekljanje naredi bolj kompaktno štruco. Brez nadeva se tudi malce lažje reže.
NADEV IZ ČEBULE IN ŽAJBLJA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Čebula – 2 veliki 1.  Na vročem oljčnem olju prepražiš čebulo, da postekleni. Olja vzamem res minimalno in če se mi čebula začne prijemati, raje dolijem malo vode, da jo lahko popražim do steklenega.
Žajbelj 2. Dodaš nasekljan žajbelj in sol. Žajblja sem dodala kar veliko – kakšnih 10 listov. Suhe liste domačega žajblja sem med prsti strla, trde peclje pa odstranila.
Oljčno olje, sol 3. Še malo popražiš. Samo toliko, da se okusi premešajo.
KROMPIR S SEZAMOM
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Krompir 1. Opran in na četrtine narezan krompir rahlo naoljiš. Olje si zlijem kar v dlan in vsak krompir »pobožam«😉
Sezam, sol, oljčno olje 2. Potreseš z mešanico soli in sezama. Spečeš v pečici na 200°C. Popečen sezam da zelo dober okus krompirju.
GOBE V BUČI – GOBE BOURGUIGNON
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Sveže gobe: šampinjoni, bukov ostrigar, šitake, itd. – ½ kg 1.  Bučo opereš, obrišeš in jo z ostrim nožem cik-cak okrog naokrog zarežeš na približno 2/3 : 1/3 višine (spodnji del in pokrov). Odstraniš peške. Hubby je šel v lov na kakršnokoli okroglo bučo – hokaido, rumeno ali zeleno okroglo bučo, a je »ujel« masleno bučo, ki je sicer odličnega okusa, a žal podolgovata. No, ja, saj se znajdemo, a ne?🙂
Velika jedilna buča – 2,5-3 kg 2. Na vročem olju prepražiš nasekljano čebulo in česen. Dodaš narezane gobe in preprašiš še njih, da spustijo sok. Včasih se je dobilo samo Vegeto, danes pa obstoja cela paleta najrazličnejših mešanic, juhu! :)   Danes sem vzela NoMu Rub One-for-all, ki ga prodajajo v 1001 dar (ja, ljubeznivo sem spregledala vse njihove ultra mesne nasvete za uporabo ;))
2 veliki čebuli, 4 stroki česna 3. Moko razmešaš z nekaj vina v gladko pasto. Prejšnji večer sem razrezala nekaj kruha na kockice in jih razprostrla po velikem krožniku, da so se osušile. Ja, lahko bi uporabila tudi drobtine, le struktura bi bila drugačna, bolj kompaktna, kar pa je navsezadnje tudi okej.
3 dl suhega rdečega vina 4. Dodaš razmešano moko, vino, balzamični kis, tamari in začiniš s provansalskimi zelišči ter poprom. Malo pokuhaš, da se vse prepoji in zgosti. Če buča ni prav sladka, lahko dodaš tudi žličko sladkorja, ki ojača okus.
Tamari, balzamični kis, provansalska zelišča, poper, oljčno olje, moka 5. Gobe nadevaš v spodnji del buče in jo pokriješ z zgornjim delom buče. Pečeš na 200°C približno eno uro, da se buča zmehča. Okej, pri podolgovati buči to pač ne gre. 😦 No, ja, tudi dve nadevani polovički sta prav lepo izgledali, le gobe so se bolj zapekle in niso več bile tako sočne.

Ja, kje so pa srebrne čebulice, če je to gobji bourguignon? A ni notri nič paradižnikove mezge? Okej, okej, takšna varianta bo pa drugič!🙂😀

This entry was posted in slavnostni jedilnik and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Božična večerja 2/3

  1. Suzy says:

    Mal nevem kaj je masa in kaj nadev.

  2. mojč says:

    Ja, saj vem, malce sem zakomplicirala vse skupaj.😦
    Štruca je narejena iz “mase” in je seveda samo taka super in še lažje jo je narediti. Ker pa je bil ravno božič in se mi je v božični evforiji zdelo, da sama štruca pa že ne more biti dovolj praznična, sem dodala še nadev (1/2 mase + plast nadeva + 1/2 mase). Prvi recept opisuje maso (=štruco), drugi pa nadev.
    Eh, upam, da ti je tole kaj pomagalo – če ni, se pa le še oglasi.🙂

Leave a Reply

