E-ji


1. avgust 2010, nedelja, dan 86, jedilnik 50, recept 141 in 142:

Danes sem dobila zanimivo vprašanje, ko me je moja draga mačeha vprašala, kako za vraga naj sploh ve, ali je neka stvar dobra ali ne (npr. Vegeta, jušne kocke, sladila, kupljene omake, itd). Ja, vem, zadeva je pravi izziv.

Prvič, gospa je stara čez šestdeset let in temu primerno slabše vidi na blizu, vse specifikacije pa so napisane v liliputanski velikosti črk. Font 4? V Kalčku imajo zato že na koncu vsake police navezane povečevalne lupe (pohvaljen, Kalček! :)), v drugih trgovinah se je treba pa znajti po svoje. Jaz sama z branjem mini črk še nimam težav (tok-tok na les), moja prijateljica pa je svoj problem elegantno rešila z majhno lupo, ki jo nenehno nosi v torbici. Z verižico jo je privezala na ročaj torbice, tako da jo v trenutku najde.

Drugič, raznih E-jev je mali milijon in je težko vedeti, kaj je kaj. Nekateri so precej neškodljivi, drugi pa so prava pujsarija – želatina recimo je iz svinjskih kosti (npr v Ledo sladoledu), nekateri emulgatorji so iz krvi (npr v nekaterih čokoladah) in podobno. Nekaj časa sem s seboj nosila sprintan seznam E-jev, pa je bilo to za mojo uživaško naravo prekomplicirano. KISS* princip je zmagal! Moj kriterij zdaj je: proizvajalec, ki ima čisto vest bo itak napisal kaj je dal v hrano in še označil, da je bio, eko, gensko nespremenjeno in podobno, tisti, ki teh oznak nima, hkrati se pa še skriva izza cele vrste misterioznih E-jev, pa naj sebi pripiše, da je njegov proizvod odpadel z mojega nakupovalnega seznama😉

BISTRA POROVA JUHA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Por 1. Por opereš in narežeš na kolobarčke. Na hitro ga prepražiš na malo oljčnega olja in zaliješ z vodo. Ker sem kuhala tudi ohrovt, sem vodo od ohrovta porabila za osnovo te juhe. Ja, reciklaža je zakon!🙂
Mešanica začimb, oljčno olje 2. Začiniš z mešanico začimb in skuhaš do mehkega. Uporabljam kar nekaj različnih mešanic začimb. Pri nakupu pazim, da ima kar najmanj E-jev. Tule sem uporabila Alnatura čisto zelenjavno jušno osnovo, ki sem jo kupila v Drogerie Marktu.
OHROVTOVA MUSAKA S KROMPIRJEM
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Ohrovt 1. Krompir skuhaš v rahlo osoljeni vodi skoraj do mehkega, ga olupiš in narežeš na rezine. Nič hudega ni, če je krompir v sredini še malce trd. Polijem ga z mrzlo vodo, da ga lažje olupim.
Krompir 2. Ohrovt očistiš, opereš in narežeš na debelejše rezine. V vreli osoljeni vodi ga nekaj minut kuhaš, da se zmehča. Ohrovt narežem prečno na steblo. Kadar je ohrovt starejši, debelejša stebla odstranim. Ohrovta mora biti najmanj toliko kot krompirja, lahko pa ga je tudi do 2x več.
Por – eno steblo 3. Por očistiš, ga narežeš na kolobarčke in ga na oljčnem olju prepražiš. Por zelo izboljša okus te musake. Kadar nimam pora, vzamem čebulo, a je s porom vseeno boljše.😉
Paradižnik – za okras 4. Na rahlo pomaščen pekač zlagaš plasti: ohrovt, krompir, ohrovt, por, krompir. Na vrh položiš nekaj paradižnikov in potreseš z nasekljanimi začimbami. Ohrovt je moker, saj ga nič kaj dosti ne odcejam, le z vilicami ga polovim iz kropa in ga položim v plasti. Musaka je tako ravno dovolj sočna in je ni treba z ničimer dodatno zalivati.
Sladka paprika, origano, bazilika, sol,oljčno olje 5. Pokapljaš z nekaj kapljicami oljčnega olja in v pečici zlatorjavo zapečeš. Če želim bolj zapečen krompir, začimbe in paradižnike položim por zadnjo plast krompirja.

KISS…. keep it short and simple (ali celo: keep it stupid simple)

This entry was posted in jedilnik za vsak dan, juha and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to E-ji

  1. TheKathy8 says:

    Wiiiiii, spet novi recepti😀

    • mojč says:

      He, he, ja, sem že nazaj z dopusta, kjer bodisi nisem nič kuhala ali pa nič novega, tako da ni bilo kaj dosti objavljati.
      Od zvestih blogbralcev, ki me poznajo, sem tudi že dobila nekaj bolj ali manj nežnih namigov naj se že vendar spet spravim k štedilniku!😉😀
      Ekola, jaz sem pa pridna in ubogam🙂

  2. a says:

    ful dober uvod!🙂

Leave a Reply

