Večerjica


31. julij 2010, sobota, dan 85, jedilnik 49, recept 140:

S hubbyjem sva na morju in imava poletni režim prehrane – čez dan kakšno juho ali čorbo, zvečer pa kaj močnejšega.

RADIČ S FIŽOLOM IN POPEČENIM KRUHOM
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Radič – primo taglio 1. Radič očistiš, opereš in dobro odcediš Če ima močno osrednjo žilo, jo odstranim, če pa je še krhka, jo pustim, saj doda prijetno grenak okus.
Fižol – temen in svetel 2. Kruh narežeš na kose in jih na malo oljčnega olja prepražiš. Potreseš z malo grobe soli. Kruh narežem na ne preveč velike kose. Najbolje je, če imam kruhke različnih vrst – črn, polnozrnat, ržen, bel, itd. Ker se praži kar precej časa, kruh določa vrstni red priprave.
Kruh – različne vrste 3. Ko je kruh hrustljavo zapečen, ga zvrneš v skledo in na isti ponvi ob stalnem mešanju pogreješ fižol. Vzeli smo dve konzervi, eno s temnim in eno s svetlim fižolom. Za učke.😉
Balzamični kis, sol, oljčno olje, drobnjak, česen 4. Radič zabeliš z balzamičnim kisom, oljčnim oljem in veliko nasekljanega česna.
Paradižnik za okras 5. Na krožnik najprej razvrstiš paradižnik, nato zabeljen radič, nanj pa kruh in fižol. Vse skupaj potreseš z drobnjakom. Lepo je videti, če je drobnjak narezan na približno 2 cm dolge nitke.
This entry was posted in hitri jedilnik, solata and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Večerjica

  1. katja says:

    Evo, danes sem si prvič v življenju naredila jedilnik, pet obrokov na dan, za cel prihajajoči teden. In recepte za več kot polovico jedi sem našla kar na tvojem blogu🙂 Ma jaz bi ti dala kar kako nobelovo! Mi super prideš prav.

    Spisani jedilnik bo imel pa še eno luštno funkcijo – glede na to, da se mi ne da več razlagat kaj – glede na svojo vegansko prehrano – sploh jem, bom odslej lahko zgolj izvlekla listič pa naj si človeštvo mojo gurmanijo prebere samo🙂

    Pozdrav,
    srečen človeček

  2. mojč says:

    Hej, srečen človeček, me prav veseli, da ti blog pomaga. Pa ne samo veseli, prav vzpodbuja me!🙂
    Ekola, deal: Nobelovo nagrado za gurmansko kuharijo pretvorim v eno veliko eko bio vegansko restavracijo sredi Ljubljane (da bo tudi LJ končno na veganskem zemljevidu). Do takrat boš ti že izvrstna veganska gurmanka, pa boš glavni chef. Kupovali bomo samo eko bio proizvode iz vse Slovenije, kar pomeni, da bomo vzpodbudili več eko kmetij, eko pekov, pa eko tržnice… BTW: v manjših krajih nekaj zelenjave sicer pridelajo sami, a zaradi premalo znanja ni eko bio. Česar niso uspeli pridelati, pa kupujejo v Sparu, Tušu, Hoferju, Lidlu, ne pa od sosedov – si predstavljaš? Tržnic ni več, kjer pa so, so namesto pridelkov polne kitajskih cunj😦
    No, potem se bo pa pojavilo še več podjetnih vegank in veganov, ki bodo hoteli imeti svoje restavracije v Celju, Mariboru, na Ptuju, v Novem mestu, mi pa jim bomo pri tem pomagali… in potem se bo vprašanje “kaj sploh ješ” spremenilo v “a si že probala tisti hud veganski xy?”
    He, he, se vidi, da so bile počitnice, mi dobro dela domišljija, ne?🙂😀

    • katja says:

      Plan je več kot v redu, samo kako drugo vlogo bi si izprosila🙂 Bo še nekaj vode preteklo preden postanem ‘veganski chef’, se mi zdi, zaenkrat mi namreč celo palačinke brez jajc nikakor ne uspejo.

      Sicer pa ja – osebno menim, da nam politika daleč preveč diktira življenje. Enostavno bi se morali začet povezovat med sabo in začet počet luštne stvari, dobre za nas in družbo. Aktivno razmišljam o tovrstnih podvigih, tako da count me in …

      • mojč says:

        Okej, pa kakšno drugo vlogo, čeprav no, z nobelovo mi tudi še ne trkajo na vrata in imaš še dosti časa za vadbo😉 Se pa strinjam o povezovanju – the more the merrier🙂

        Palačinke ti bodo pa z lahkoto uspele, če upoštevaš tole:
        1. narediš tekoče testo (mleko+moka+radenska) in ga pustiš malo počivat, da se moka napne (če začneš takoj s peko, imaš samo težave)
        2. prva palačinka je po navadi “posladek za kužka”, ker je predebela in premastna, po možnosti se pa še strga
        3. druga palačinka mora biti pa že super.
        – Če je kljub pravilnemu oblivanju razgrete ponve (=nisi vlila preveč testa) predebela, pomeni, da si dala v testo preveč moke –> dodaš še malo radenske in razmešaš
        – Če se je na zgornji strani testo že posušilo in na robovih odstopa, z lopatko pa vseeno ne moreš palačinke dvigniti s podlage, ker se preveč trga (imaš pa dobro ponev in ne pečeš popolnoma na suho ;)), pomeni, da si dala v testo premalo moke –> dodaš še nekaj moke, dobro premešaš in poskusiš znova.
        Ekola. Mora gret.🙂

  3. katja says:

    Mora gret haha😀
    No, z radensko pa res še nisem probala. To mi torej še ostane. Poizkusim po tvoji ‘ bibliji’. Mora gret.

  4. Splje says:

    A vegani lohk jeste kruh?

    • mojč says:

      Vegani lahko jemo vse, samo odločili smo se, da ne bomo jedli živali in njihovih proizvodov. Gre za odločitev glede lastnega življenjskega stila in kot taka ima zelo različne korenine – eni se tako odločijo zaradi zdravja, drugi zaradi etike, tretji zaradi sočutja do živali, itd.
      Kruh je večinoma narejen iz moke, vode, kvasa in malo soli. Če nima kakšnih živalskih dodatkov (mleko, sirotka, ocvirki, itd.), je torej v osnovi veganski. Variacije, ki jih peki ustvarjajo z uporabo različnih mok, z dodatki orehov, otrobov, kosmičev, krompirja, raznih žitaric in zrn, pražene čebule itd. so pa ok.

Leave a Reply

