Gobolov


16. julij 2010, petek, dan 70, jedilnik 39, recept 119:

Moje gobarsko znanje je omejeno na nekaj najosnovnejših informacij. Prepoznam lisičke (saj bi težko zgrešila te ljubke oranžne drobižke, a ne?) in jurčke, to pa je tudi vse. Moja prijateljica Lilč pa je prava gobarka. Strastna! Kadar gre v gobolov, se spremeni. Prej klepetava, nasmejana, frfotajoča postane tiha, pozorna in osredotočena. Miselno se naravna na gobo in zakoraka naravnost k njej. Pravi, da jih kar zavoha in da jo gobe kar pokličejo. Še ko »gre za kakšen grm«😉, je to naključno ravno tam, kjer blizu raste kakšen kapitalc.

GOBOVA RIŽOTA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Gobe – lisičke, jurčki 1. Na olju prepražiš sesekljano čebulo in česen.
Riž 2. Dodaš nasekljane gobe in jih še malo popražiš. Gob ne perem, pač pa jih z nožičkom do čistega ostrgam.
Peteršilj, timijan, šetraj, čebula, česen Dodaš riž, posoliš in zaliješ z vodo. Začiniš s peteršiljem, timijanom in šetrajem. Razmerje: en del riža in dva dela vode.
Oljčno olje, sol, sveže mlet poper Narahlo premešaš in skuhaš do mehkega. Ugasneš plamen, pokriješ in pustiš še 5 minut, da nabrekne. Razen na začetku riža nič več ne mešam, saj bi postal pocast.
This entry was posted in hitri jedilnik and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Gobolov

  1. katja says:

    Ob tejle fotografiji ratam pa strašljivo lačna! Super mamljiva slika …
    Na podoben način delam gobaste rižote sicer tudi sama, in vedno izpadejo odlično, le da namesto jurčkov in lisičk pogosto uporabim šampinjone.

    mimogrede – gobe, ki so odličnega okusa, pečene ali ocvrte npr., so še marele. Toplo priporočam, tudi zato, ker jih je zelo enostavno prepoznat, in so torej primerne tudi za nas, laične gobo-nabiralce

  2. mojč says:

    A delaš tudi rižoto iz marel? Jaz sem jih vedno samo cvrla in sem se jih potem malo naveličala. Hmmm, bogve zakaj se nisem spomnila poskusiti z rižoto ali kakšno omako… Kakšne so tvoje izkušnje – dobro uspe?

    He, he, ja marele pa tudi jaz prepoznam😉 Pa še tako prijazne so, da se jih na daleč vidi😀🙂

    • katja says:

      nope, še nikoli probala rižote z marelami. Nekako so mi ocvrte ali pečene same prevelika poslastica, da bi jih delala v rižoti. Morda kdaj probam, a glede na to, da je čas za marele, precej omejen in jih torej ni na pretek, pa tudi kraji, kjer rastejo se precej redčijo, se mi zdi …

Leave a Reply

