Biosfera 5


10. maj 2010, ponedeljek, dan 3, jedilnik 3, recept 9, 10, 11 in 12:

He, he, na med se muhe lovijo, na dobrote pa gurmančki! Anči se je takoj prijavila, da pride preverit mojega popravca.😀

Hitela sem s službenimi stvarmi, a bolj ko sem hitela, bolj sem zaostajala, saj so se pojavljale nove in nove in nove stvari, ki so vse hotele mojo polno pozornost in biti opravljene takoj. Včasih bi v takem primeru začela s turbo hitrostjo delati – še več, še hitreje! – odpovedala bi privatne dogovore, da bi le dokončala vse službene zahteve. Zdaj pa mi, ne sicer vedno, a čedalje pogosteje, uspeva, da se vse te norije zavem in se ustavim. Kaj je res pomembno? Kaj moram resnično narediti jaz? Kaj od tega danes? Ko uspem v sebi vzpostaviti mir, vse nekako opravim z levo roko. Škoda, da to včasih pozabim.

Ne vem, kako se je to zgodilo, a ko sem odprla taper (Tupperware), kamor sem včeraj spravila preostanek krompirjevega testa, je bilo testo živo! Kiselkastega vonja, polzeče, lepljivo in s počasi pokajočimi mehurčki. Biosfera 5 je romala direktno v kompost.😦

Bo treba od začetka, kaj pa čmo.

POROVA JUHA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Por – po en na osebo 1. por opereš in narežeš na kolobarčke Por zna biti kar zahteven za pranje, posebej še, ker se mi nasvet tipa »vzdolž prerežemo na pol« ne zdi najboljši. Kaj pa lepi kolobarčki? Moj trik je tale: por najprej operem od zunaj in začnem rezati kolobarčke na belem delu (korenine seveda odstranim). Ko pridem bliže zelenega dela in se plasti malo razrahljajo, pa pod tekočo vodo vse ostanke zemlje izperem ven iz pora, od belega proti zelenemu. Prav lepo gre!
Jušna zelenjava ali zelenjavna kocka 2. peteršilj nasekljaš Seveda, kadar nimam svežega, uporabim suhega. V ta namen imam veliko posodo suhega peteršilja Kotany, čeprav, no, je tako zelo zelene barve, da se sprašujem kakšne neki čira-čare so to.
Peteršilj – kar velik šopek 3. razgreješ olje in na hitro vmešaš žličko moke Olja mora biti dovolj in moke ne preveč, pa se tole da lepo naredit, brez kepic in brez spremembe barve. Na vroče olje dodam žličko moke in s kuhalnico takoj mešam, da dobim gladko svetlo rumeno redko pasto.
Sol, poper 4. ob stalnem mešanju dodaš pol litra hladne vode Vodo vlivam počasi in stalno mešam, da se pasta lepo razpusti in dobim belkasto tekočino.
Moka 5. dodaš por, peteršilj, kocko ali nasekljano jušno zelenjavo ter pustiš, da zavre Druga velika posoda v moji shrambi začimb je tudi Kotanyjeva – suha jušna zelenjava. V tem receptu sem jo dodala dva velika ščepa.
Oljčno olje 6. posoliš in popopraš po okusu Juha je bila super – okusna, ravno prav slana, ravno prav gosta.

ŠPINAČNI NJOKI
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Pire krompir v kosmičih 1. opereš špinačo, jo popariš z vrelo slano vodo, pokriješ in skuhaš do mehkega Tu se vedno potrudim, da jo skuham v čimmanj vode. Tudi če kupim zmrznjeno špinačo, jo raje počasi dušim, kot da bi jo preveč zalila. Škoda okusa.
Mleko 2. odcediš in drobno nasekljaš Meni je bolj všeč, da se vidijo nasekljani koščki in zato špinače ne zmiksam, res pa je, da so njoki pri zmiksani špinači bolj enakomerne zelene barve.
Špinača 3. vrečko pire krompirja v kosmičih streseš v skledo in vmešaš mleko (polovično količino vseh predpisanih tekočin) Po navadi piše, da se doda nekaj vode in nekaj mleka. Vse količine seštejem in delim z dva, potem pa v celoti dodam v obliki mleka. Na primer: če piše 3 dl vode in 1 dl mleka, to pomeni skupaj 4 dl, polovica tega je 2 dl in toliko mleka dodam. »Prosto ko pasulj!«
Moka 4. dodaš špinačo, oljčno olje in sol ter vse skupaj dobro premešaš Zdaj je masa temno zelena, ne preveč vlažna, podobna precej suhemu pireju.
Sol 5. dodaš toliko moke, da nastane voljno testo Anči ima rada bolj čvrste njoke, pa sem ji ustregla in dodala več moke, kot bi je sicer.
Oljčno olje – 2 jušni žlici 6. oblikuješ njoke in jih v vreli slani vodi skuhaš Danes je to veeeeliko lažje!🙂
Njoki so bli okusni, čvrsti in prave velikosti za v usta.

RIŽEVO MLEKO
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Riž 1. Riž in oreh streseš v aparat za mleko Za 1,5 l vode potrebujem približno eno pest riža. Koščke oreha dodam za polnejši okus. Oreh sicer spremeni barvo mleku, ki postane tako bolj svetlo rjavo kot belo, a za kuhanje to ni pomembno.
Orehi – dve, največ tri polovičke 2. skuhaš mleko Ta aparat je pa res super in čeprav pasje drag, je vreden svojega denarja. Včasih sem riževo mleko delala tako, da sem riž zmlela, ga kuhala in potem precejala, kar dolgo traja in še veliko pomivanja zahteva. Zdaj pa samo na gumb pritisnem 8)
Voda, sol, javorjev sirup 3. odstraniš riževo pasto ter soliš in sladkaš Ja, mleko mora biti posoljeno in posladkano, da dobi pravi okus (baje je tudi človeško in živalsko mleko oboje, sladko in slano hkrati). Kadar delam mleko za kuhanje, ga samo rahlo posolim, sladkam ga pa ne.

GOBOVA OMAKA
SESTAVINE PRIPRAVA MOJČ
Mešane gobe 1. na razgretem oljčnem olju narediš belo prežganje Tale začetek je povsem isti kot pri juhi, le da tu dam malce več moke, saj želim imeti bolj gosto strukturo. Ne preveč, olje je še vedno omejevalni faktor.
Zelenjavna kocka 2. zaliješ z nekaj mrzle vode (3 dl) Vode je pa manj.
Moka 3. dodaš gobe Tokrat sem uporabila zmrznjene gobe in sem jih kar preprosto usula v vodo.
Peteršilj, sol, poper, muškatni orešček 4. pustiš da zavre, nakar naj narahlo vre še kakšnih 15 minut, da se gobe skuhajo Najbolje, da kakšno poskusiš  in istočasno preveriš tudi slanost in začinjenost.

Kadar omaka ni dovolj gosta, lahko bodisi pustim, da malce povre in se tako kar sama zgosti bodisi da jo dodatno zgostim. V šalčko dam žličko moke. Vodo na pipi odprem toliko, da teče v najtanjšem curku in ob stalnem mešanju jo počasi prilivam. Najprej mora nastati pasta, nato gosta tekočina brez kepic (dokler so kepice, pač odstavim izpod pipe in mešam), nato redkejša brez kepic. Tako maso počasi, ob stalnem mešanju s kuhalnico vlijem v vrelo omako, ki se takoj začne gostiti. Preneham, ko je malce premalo gosta, saj se ob nadaljnjem kuhanju še malo zgosti in je potem ravno prav.

Oljčno olje 5. Posoliš, popopraš, dodaš muškatni orešček in veliko nasekljanega peteršilja Muškatni orešček se danes dobi že v kar nekaj oblikah – kot prah, kot koščke v mlinčku in kot cele oreščke, ki si jih sproti naribaš v jed. Prah se najhitreje razdiši, žal, čeprav je najpriročnejši.

Anči je hvalila!🙂

This entry was posted in jedilnik za vsak dan and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Biosfera 5

  1. a says:

    hmm, bom naslednjič preizkusila tvoj način pranja pora, ker se drugače vedno mučim z odstranjevanjem zemlje:/

Leave a Reply

