Knedl je padel! :)


Zadnja kapljica čez rob je bilo dejstvo, da so zaprli še edino vegansko-vegetarijansko restavracijo v Sloveniji in to ravno v času, ko sva rabila res dobro restavracijo za poročno kosilo. Alternativa? Vegetarijanske restavracije s hitro hrano čudnih imen, postrežba na kakšnem piknik-placu ali pa običajna restavracija, ki ima kakšno kolikor-toliko vegetarijansko jed na jedilniku (ne, pohan sir in pomri ne štejeta za vegetarijansko kosilo, pa četudi je zraven kakšen listek zelene solate!).

Moji mesojedi svatje bodo že itak izzvani z vegetarijansko-veganskim jedilnikom, tako da jim bom prijazno prihranila muke nalaganja hrane na bolnišnično kovinske pladnje in pitje čaja iz kovinskih šalčk. Brrr, ob tem me vedno kar zmrazi! Druga možnost je odpadla iz povsem datumskih razlogov: 15.maj je Zofka je dež. Slepo zaupati mesni restavraciji alias miže skočit v vodo dvomljive globine me tudi ni kaj prida veselilo, tako da je bila frustracija popolna.

Zame je hrana že od nekdaj veselje, vir zadovoljstva, sreče, druženja in način izkazovanja ljubezni. Užitek za oči, nos, usta in včasih celo za ušesa in prste. Ob dobri hrani postanejo ljudje miroljubni, zadovoljni in zadovoljeni. Najraje kuham za malce požrešne ljudi, gurmane, ki si vse nove stvari najprej ogledajo, jih ovohajo, poskusijo in potem povedo, kaj jim je všeč in kaj ne.

Tudi sebe prištevam med gurmane. Rada kuham, rada jem, rada prav hedonistično uživam v vseh straneh dobrega obroka. Harmonija hrane in pijače je osnova, a sliko zaokrožijo estetika celotne postrežba, prijetnost okolja in zanimivost družbe. Čeprav sem v svoji dolgoletni vegetarijansko-veganski karieri šla skozi razna obdobja, ko sem kuhala več ali manj ali celo nič, me koncept zgolj črtanja živalskih sestavin iz jedilnika in potem jesti tisto, kar ostane, preprosto ne zadovoljuje. Veganstvo ni niti nekakšno mazohistično samoomejevanje niti stradanje niti prehod na vzodnjaško hrano hecnih imen in nevajenih okusov. Veganstvo je svoboda!

No ja, če znaš…

Izziv, ki sem ga postavila sama sebi: pripraviti in zapisati veganske jedilnike za vseh 365 dni. Ene preproste, za vsak dan, druge kompleksne, za praznike in pomembne dogodke. Okusi bodo domači, saj bom črpala iz slovenske kuhinje (kolikor je pač je), italijanske, francoske in kuhinj balkanskih držav. Da bo še kompleksnejše, v 500 dnevih 1000 različnih receptov. A to sploh gre, jih sploh obstaja toliko? Hmmm, to bom pa vedela čez 500 dni, ne?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Knedl je padel! :)

  1. a says:

    Mojč, tale blog je res fajn ideja😉 komi čakam, da izvem še več o tvojih (kuharskih) pogruntavščinah!

  2. Rajna says:

    Pohvale za blog…Končno nekaj bezmesnega🙂
    Kako misliš, da so zaprli edino vegansko vegetarijansko restavracijo? Poznam dve, ki sta vegansko – vegetarijanski in sta še kar odprti…

    • mojč says:

      Hej, full hvala za pohvale🙂
      Z restavracijo pa mislim takšno, kjer imaš lahko kosilo ali večerjo za kakšnih 25 gostov, da te postrežejo in imaš tako čas kot prostor za druženje in uživanje ob hrani. Vegedrom je bil včasih tak (no, razen tega, da so bili bolj počasni ;)) in Papala v Kranju. Govinda’s in Ajdovo zrno sta mi sicer obe zelo simpatični in vanju večkrat zavijem, a sta bolj za hitra kosila med delovnim tednom. AnnaPurne ne poznam toliko, a kolikor vem, je tudi bolj za delovna kosila in malice.

      Če poznaš še kakšno “pravo” vegansko vegetarijansko restavracijo, jo kar imenuj – meni boš naredila veselje ob odkrivanju novega, njim pa malo reklame🙂

      • Rajna says:

        Da, imaš prav… Papalo so zaprli (šmr, šmrc), Vegedrom je sedaj Anapurna (tudi še nisem bila, odkar so se zamenjali. Nazadnje, ko sem bila, nisem bila zadovoljna niti s hrano niti s postrežbo – attitude je bil grozen), Govindas in Ajdovo zrno pa sta samopostrežni, vendar zelio fajn. Mislim pa, de je to tudi to. Nekaj je bilo govora o vege restavraciji v NM… Jezi me, ker imajo vse te restavracije tako čuden delovni čas oz. bolj malo delajo – nedelja zaprto, sobota do 18.00 ??!!!
        Zagreb ima veliko večjo izbiro. Pa v Rijeki je tudi ena fenomenalna restavracija.
        Ja nič, bo treba še kaj novega odpret🙂
        V glavnem, vesela sem, ko v Sloveniji naletim na nekoga, ki je vegetarijanec ali vegan (tako malo nas je😦 ). Če ima pa še zraven blog z recepti, pa še toliko bolj. Tako da veliko sreče pri nalogi, ki si si jo zadala, pa čim več slikc daj zraven🙂

  3. mojč says:

    Tako malo nas je, ja, ampak vedno več!😀
    Full sem vesela tvoje podpore, hvala ti🙂 Za ono restavracijo v NM pa res ne vem kje bi bila in kako se imenuje. Mogoče je pa še v odpiranju😉
    Popolnoma se strinjam s tabo, odpiralni čas je kr neki! Jaz jim poleg tega malo zamerim tudi to, da kuhajo pretežno eksotiko, kar daje potem ljudem napačen vtis, kot da smo vegetarijanci in vegani eni odpuljenci, ki jedo neko čudno hrano. Meni na primer, indijska hrana čisto paše na vsake toliko, a ne jem je vsak dan, kje pa!
    Ja, se strinjam, da je dobro dati zraven slikce, in prav pridno vse pofotkam, a veliko manj pridno jih opremim in uploadam. Ekola, danes sem, motivirana s tvojim komentarjem, kar nekaj slikc dodala. Ostale pa v najkrajšem času, obljubim.

  4. Pingback: 2010 in review | Veganski Gurman: Blog

Leave a Reply

